آبیاری قطره ای

تجهیزات آبیاری قطره ای

از آنجاکه سیستم‌های آبیاری قطره‌ای ثابت بوده و نیازی به حرکت دادن آنها نیست خودکار کردن آن‌ها با استفاده از تجهیزات ابیاری قطره ای بسیار آسان بوده و عموما نیازی به حضور نیروی انسانی برای هدایت جریان آبیاری احساس نمی شود.

طبیعتا استفاده از اتصالات و تجهیزات آبیاری قطره ای با کیفیت در این زمینه امری مهم و حیاتی برای بهبود عملکرد سیستم آبیاری قطره ای خواهد بود. لذا باید توجه داشت که تجهیزات آبیاری قطره ای خریدرای شده در برابر عواملی نظیر نور خورشید و فرسایش از مقاومت قابل قبولی برخوردار باشند.

از اصلی ترین تجهیزات آبیاری قطره ای مورد استفاده در سیستم های آبیاری قطره ای، میتوان به بست ها، زانوها، تبدیل ها، سه راهی ها و سر شلنگ ها اشاره کرد.

جداول قیمت محصول

اتصالات قطره ای

تاریخ به روزرسانی: 29 فروردین 1403

عنوانقیمت(تومان)
شیر انشعاب 166,900
شیر انشعاب 16*1/26,900
شیر انشعاب 1/2*1/26,900
شیر انشعاب 1/2*تیپ6,900
شیر انشعاب 16*تیپ6,900
شیر انشعاب 16*بست ابتدائی6,900
شیر انشعاب 1/2*بست ابتدائی6,900
شیر انشعاب تیپ*بست ابتدائی6,900
شیر انشعاب تیپ*تیپ6,900
شیر انشعاب 16*5/86,900
شیر انشعاب تیپ*5/86,900
شیر انشعاب 5/8*1/26,900
شیر سراهی تیپ*1/2*تیپ12,400
شیر سراهی 16*16*1612,400
شیر سراهی 16*1/2*1612,400
شیر سراهی 16*5/8*1612,400
شیر سراهی تیپ*5/8*تیپ12,400
سرشلنگی 1/2 اینچ*12930
سرشلنگی 1/2 اینچ*16930
دریپر روی خط 4 لیتر990
دریپر زیتونی1,130
رابط تیپ به تیپ3,500
بست ابتدائی تیپ3,900
رابط تیپ به 1/22,900
رابط تیپ به 162,900
بست ابتدائی تیپ 5/8 (فشاری)2,900
مته تیپ79,000
میکروجت820
آچار پانچ30,000
بست ابتدائی 6520
درپوش 6520
رابط 16610
بست ابتدائی 16610
سراهی 161,100
زانو 16780
بست ابتدائی 5/8870
بست انتهایی 16520
شیر خودکار 1 اینچ - 2534,000
شیر خودکار 1.1/2*4053,000
شیر خودکار 2 اینچ - 5074,000
کلید شیر خودکار 1 اینچ10,400
واشر بست ابتدائی 5/81,650
واشر بست ابتدائی 16700
واشر بست ابتدائی تیپ (5/8 سیلیکن)880
واشر بست ابتدائی تیپ (دنباله دار)2,200
نازل بابلر4,400
آبفشان 1/2 اینچ6,200
پایه بابلر1,290
توری بابلر220
جعبه شیر 6 اینج59,000
جعبه شیر 10 اینچ * 15 اینچ375,000
جعبه شیر 9 اینچ119,000

معرفی محصول

بحران کم‌آبی یکی از مشکلات جدی دنیای امروز است که تمام جوامع درگیر آن هستند. راه‌های مختلفی برای مقابله با این بحران و کمک به حفظ منابع آبی وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای با استفاده از تجهیزات آبیاری قطره ای برای آبیاری باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی است.
مشاوره رایگان انرژیسازان

برای استفاده از این سیستم ابتدا باید تجهیزات آبیاری قطره ای را تهیه کرد. در این مطلب قصد معرفی انواع روش های آبیاری تحت فشار، انواع تجهیزات این شیوه آبیاری به خصوص در روش آبیاری قطره‌ای و چگونگی استفاده از آن‌ها را داریم، با ما همراه باشید.

قیمت تجهیزات آبیاری قطره ای
لیست قیمت تجهیزات آبیاری قطره ای

آبیاری تحت فشار به چند روش انجام می‌شود؟

آبیاری تحت فشار یکی از بهترین روش‌های آبیاری گلخانه‌ها (اضافه بر لوله گلخانه و تجهیزات گلخانه)، زمین‌های کشاورزی و باغات است. در این روش به جای جاری کردن آب در سطح مزرعه یا گلخانه، آب با استفاده از تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی از جمله لوله‌ها به مسیرها و بخش‌های مشخص از مزرعه هدایت می‌شود.

آبیاری تحت فشار به دو روش آبیاری بارانی و آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود. از تفاوت های استفاده از تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی در سیستم‌های آبیاری تحت فشار می‌توان به موقعیت قرارگیری لوله‌ها اشاره کرد.

در آبیاری بارانی لوله‌ها با ارتفاع از سطح زمین و بالای محصولات نصب می‌شوند و آب از طریق آب‌پاش‌های مخصوص روی گیاه ریخته می‌شود. در آبیاری قطره‌ای اما، تجهیزات ابیاری قطره ای و لوله‌ها که عموما لوله پلی اتیلن و گاها لوله پی وی سی هستند روی سطح زمین کشیده می‌شوند و خروجی آن‌ها در محدوده نزدیک به ریشه گیاه قرار می‌گیرد و قطرات آب تنها در محدوده ریشه از لوله خارج می‌شوند.

آبیاری قطره ای چیست؟

آبیاری قطره‌ای یکی از روش‌های آبیاری تحت فشار است. در این روش لوله‌ها و تجهیزات آبیاری قطره‌ای ، در مسیر گیاهان و در جایی نزدیک به ریشه، روی سطح خاک نصب می‌شوند و آب را با فشار کم به ریشه گیاه می‌رسانند.

در این روش آبیاری صرفا در نقاط خاصی از مزرعه یا باغ انجام می‌شود ، به همین دلیل در مصرف آب صرفه جویی شده و بازدهی آبیاری افزایش پیدا می‌کند.

ارسال نمونه رایگان
ارسال نمونه رایگان

مزایای استفاده از تجهیزات آبیاری قطره ای

طبق استاندارد های وزارت جهاد کشاورزی آبیاری قطره‌ای یکی از بهترین شیوه‌های آبیاری نوین است. استفاده از تجهیزات آبیاری قطره ای و آبیاری زمین‌های کشاورزی به این روش باعث به حداقل رساندن مصرف آب و بازدهی بهتر آبیاری می‌شود. آبیاری با تجهیزات و سیستم قطره‌ای مزایای دیگری هم دارد که عبارتند از:

  • کاهش فرسایش خاک
  • استفاده موثرتر از منابع آبی
  • امکان استفاده از زمین‌های شیب‌دار
  • کاهش زمان آبیاری
  • کنترل رشد علف‌های هرز
  • کاهش نیاز به نیروی انسانی
  • صرفه‌جویی در هزینه‌های آبیاری
  • کاهش احتمال ابتلا به بیماری در گیاهان
  • تغذیه بهتر ریشه گیاهان و…

 

انواع شیر قطره ای
انواع شیر قطره ای

تجهیزات آبیاری قطره‌ای مورد نیاز :

برای راه‌اندازی یک سیستم آبیاری قطره‌ای در مزرعه یا گلخانه ابتدا باید تجهیزات آبیاری قطره ای را مهیا کرد. ابزارها و وسایل مختلفی برای آبیاری به روش قطره‌ای مورد نیاز است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • پمپ یا منبعی برای ذخیره‌سازی آب تحت فشار
  • فیلتر مخصوص آبیاری قطره‌ای
  • تانک کود و دستگاه‌های تزریق کننده کود
  • شیر یکطرفه که مانع برگشت آب از موتور به داخل پمپ می‌شود
  • شیر مخصوص کنترل فشار آب در لوله‌ها
  • لوله‌ها مخصوص سیستم مانند لوله آبرسانی و لوله اصلی
  • لوله‌های جانبی سیستم قطره‌ای یا در اصطلاح لترال‌ها
  • وسایل و ابزارهای اندازه‌گیری آب مانند فشارسنج‌ها و…
  • تجهیزات آبیاری قطره ای مانند قطره‌چکان، اسپریر کوچک و…

لوله (لترال) سیستم آبیاری قطره ای چیست؟

در تعریف آبیاری قطره‌ای گفته شد که در این شیوه آبیاری جریان آب به صورت هدایت شده و با استفاده از تجهیزات آبیاری قطره ای در نقاط مشخص به گیاه می‌رسد. هدایت جریان آب در طول یک مزرعه یا زمین و رساندن آن از منبع به ریشه گیاه با کمک لوله‌هادر تجهیزات آبیاری قطره ای انجام می‌شود که در اصطلاح لترال نام دارند. یکی از انواع این لوله ها نوار تیپ آبیاری است که بسیار کار آمد است.

لترال‌ها لوله‌هایی هستند که قطره‌چکان به آن‌ها متصل می‌شود و آب را پای گیاه می‌رساند. این لوله‌ها را با نام شیلنگ آبیاری قطره‌ای نیز می‌شناسند. ویژگی مهم لوله‌های لترال ، انعطاف پذیر بودن آن‌ها است. این لوله‌ها با وجود انعطاف‌پذیری بالا، مقاومت خوبی دارند و به راحتی شکسته نمی‌شوند.

نحوه صحیح استفاده از تجهیزات آبیاری قطره ای

همان‌طور که گفته شد،استفاده از تجهیزات ابیاری قطره ای برای آبیاری قطره‌ای ایده‌ال‌ترین روش آبیاری در شرایط فعلی و بحران کم‌آبی است. با استفاده از این روش امکان آبیاری انواع زمین‌های کشاورزی و باغبی با هر مساحت و محصولی وجود دارد. تنها نکته‌ای که در استفاده از تجهیزات این سیستم آبیاری باید به آن توجه داشت، روش صحیح محاسبه تجهیزات آبیاری قطره ای مورد نیاز و میزان آب مصرفی است.

به عبارت دیگر به منظور نصب و راه‌اندازی تجهیزات این سیستم آبیاری در یک مزرعه ابتدا باید میزان تجهیزات مورد نیاز را مشخص کرد و براساس میزان آبی که محصول به آن نیاز دارد، بهترین نوع تجهیزات را برای مزرعه استفاده کرد.

به منظور محاسبه تجهیزات آبیاری قطره ای ، جهت نصب آن‌ها ابتدا باید مساحت زمین را در نظر گرفت. سپس تعداد گیاهان، نوع و نیاز آبی آن‌ها را مشخص کرد. بعضی گیاهان نیاز آبی بیشتری دارند و گاهی ممکن است بیشتر از یک قطره‌چکان نیاز داشته باشند، این مسئله باید در زمان محاسبه در نظر گرفته شود.

بعد از مشخص شدن نیاز آبی گیاهان مزرعه باید سایز لوله و قطره‌چکان‌ها را مشخص کرد.تجهیزات آبیاری قطره ای براساس میزان آبی که در یک ساعت خارج می‌کنند، درجه‌بندی می‌شوند و واحد آن‌ها لیتر برساعت یا گالن است. در حالت میانگین هر قطره چکان 2 گالن خروجی دارد.

 

لیست قیمت شیر قطره ای و قطره چکان
لیست قیمت شیر قطره ای

نکات مهم در مورد تجهیزات سیستم آبیاری قطره‌ای

به منظور راه‌اندازی سیستم آبیاری قطره‌ای در یک مزرعه باید به نکات مختلفی توجه داشت که یکی از آن‌ها نوع تجهیزات آبیاری قطره ای مصرفی است. در صورتی که کیفیت تجهیزات مناسب نباشد، خیلی زود خراب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کنند. این مسئله مستلزم پرداخت هزینه است که گاهی بسیار سنگین بوده و ضرر و زیان زیادی به صاحب مزرعه وارد می‌کند.

برای جلوگیری از ضرر و زیان یا صرف هزینه برای جزئیات تجهیزات آبیاری به شیوه‌ قطره‌ای مانند اتصالات باید از بهترین نوع استفاده شود. کیفیت، ویژگی اصلی اتصالات در تجهیزات آبیاری قطره ای است و در صورتی که اتصالات تهیه شده از کیفیت خوبی برخوردار نباشند، خیلی زود دچار خرابی می‌شوند.

تناسب تجهیزات آبیاری قطره ای با مزرعه و رسوب‌زدایی به موقع تجهیزات مانند لوله‌ها یا خروجی قطره‌چکان‌ها از دیگر نکاتی است که در زمان استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای باید به آن‌ها توجه داشت.همچنین در هر سیستم آبیاری نیاز است که سیستم زهکش و استفاده از لوله زهکش در نظر گرفته شود که می توان برای سیستم زهکش از لوله کاروگیت نیز استفاده نمود.

افتخارات انرژی سازان معرفی عوامل انرژی سازان - ارائه دهنده انواع لوله اسپبرال

نمایش همه بستن

ویدئو محصول

معرفی انواع اتصالات آبیاری قطره ای

 

خط تولید تجهیزات آبیاری قطره ای

8 دیدگاه برای تجهیزات آبیاری قطره ای

  1. رضا

    سلام، داخل لیست تجهیزات آبیاری قطره ای لوله آبیاری قطره ای و وسایل آبیاری قطره ای و همینطور لیست قیمت پمپ آبیاری قطره ای رو می‌خواستم بدونم، و اینکه روش آبیاری که در آن آب با فشار خیلی کم و به صورت قطرات به پای گیاه ریخته میشود در جدول رو هم می‌تونید قرار بدید داخل سایتتون ممنون میشم

  2. پارسا

    ببخشید، لوازم آبیاری قطره ای و لوازم آبیاری قطره ای درختان می‌خواستم بدونم که قیمت لوله قطره ای باغ و لوله قطره ای با فشار کم چقدر هستش و اینکه لیست قیمت شیلنگ آبیاری قطره ای برای چه تاریخی هستش؟

  3. نوید بنگر

    سلام
    برای نصب دستگاه آبیاری قطره ای می خواستم قیمت لوله آبیاری قطره ای و قیمت اتصالات آبیاری قطره ای را بدونم ، امکان ارسال کاتالوگ اتصالات آبیاری قطره ای هم هست ؟

  4. احسان رستمی

    چطور می تونم برای اجزای سیستم آبیاری و محاسبه سایز لوله آبیاری قطره ای و اطلاع از قیمت آبیاری قطره ای باغ و همچنین تجهیزات آبیاری تحت فشار مشاوره بگیرم ؟

  5. مهدی حاجی رضایی

    برای خرید لوله آبیاری قطره ای و انواع شیرهای آبیاری قطره ای باید به صورت تلفنی تماس بگیرم ؟
    مورد بعد اینکه قیمت لوازم آبیاری قطره ای و لوله های آبیاری قطره ای به صورت به روز دربافت کنم ؟

  6. مراد دئوف

    برای مقایسه قیمت لوازم آبیاری تحت فشار و انواع آبیاری قطره ای می تونید راهنمایی کنید ؟
    قیمت آبیاری قطره ای و بارانی به صورت کامل که شامل لوله آب قطره ای و لوله کشی قطره ای و همچنین شیر آبیاری قطره ای و بارانی چطور می تونم با هم مقایسه کنم ؟

  7. هومن رستگار

    هزینه آبیاری قطره ای و اجزای سیستم آبیاری با لوله قطره ای کشاورزی و لوازم قطره ای چقدر نوسان داره

  8. نادیا سلامی

    بهترین لوله آبیاری قطره ای و قطعات آبیاری قطره ای برای تجهیز گلخانه خانگی چی باید تهیه کنم ؟
    هزینه آبیاری قطره ای خانگی در مقیاس کوچک هم لطفا اعلام بفرمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر محصولات

سوالات متداول

آبیاری قطره ای با بالبر – آبیاری قطره ای زیر سطحی – آبیاری قطره‌ ای نواری  – آبیاری قطره ای دو ردیفه

کاهش چشمگیر مصرف کود و مواد شیمیایی – جلوگیری از رشد علف های هرز – کاهش هزینه نیروی انسانی – صرفه جویی در زمان آبیاری – مناسب برای انواع محصولات کشاورزی.

همکاران ما

مراحل خرید

ثبت سفارش

ارتباط با کارشناسان فروش ما جهت مشاوره و خرید تماس با شماره زیر یا ارسال درخواست در سایت:
021-71057272
09101112054
مرحله اول

صدور پیش فاکتور

کارشناسان فروش ما به محض ثبت درخواست شما کمتر از 30 دقیقه با شما تماس خواهند گرفت.
مرحله دوم

تسویه حساب

بر اساس توافق در مفاد پیش فاکتور تسویه حساب به صورت نقدی و یا اعتباری انجام میشود.
مرحله سوم

ارسال و لجستیک

کالاهایی که از نظر کیفیت تایید شده اند پس از بارگیری و بر اساس نرخ مصوب مورد تایید شما به مقصد ارسال میشود.
مرحله چهارم

صدور فاکتور رسمی

پس از مشخص شدن ارزش دقیق خرید شما تسویه نهایی صورت میگیرد و سپس فاکتور رسمی خرید شما چاپ و ارسال میگردد.
مرحله پنجم

خدمات مشتریان

ما به پاس قدردانی از اعتماد مشتریان عزیزمان باشگاه مشتریان راه اندازی کردیم که در صورت خرید شما یک اعتبار نقدی به شما تعلق گرفته و داخل کیف پولتان شارژ میشود که در خرید بعدی میتوانید به راحتی از اعتبار خرید قبلی استفاده کرده و خرید کنید.
مرحله ششم

تیم ما

مشتریان ما

در حال به روز رسانی نظرات مشتریان...

ما را بیشتر بشناسید...

ثبت سفارش تجهیزات آبیاری قطره ای

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .