لوله مبلی

لوله مبلی

لوله مبلی (لوله سبک) انواع لوله روغنی یکی از پرکاربردترین پروفیل های سبک موجود در بازار به شمار می روند که در ضخامت های ۰٫۴ الی ۱٫۵ سانتی متر ساخته و به بازار عرضه می شوند. نکته متمایزکننده این لوله ها انعطاف پذیری قابل توجه این آن هاست که باعث شده  به آسانی تغییر شکل دهند و در شرایط کشش قرار بگیرند. لوله های روغنی توسط نورد سرد و از ورق های روغنی تولید می شوند و قابل ذکر است که امروزه آن ها را با نام لوله های سبک نیز می شناسند.

معرفی محصول

لوله های روغنی یکی از پرکاربردترین پروفیل های سبک موجود در بازار به شمار می روند که در ضخامت های ۰٫۴ الی ۱٫۵ سانتی متر ساخته و به بازار عرضه می شوند. نکته متمایزکننده این لوله ها انعطاف پذیری قابل توجه این آن هاست که باعث شده  به آسانی تغییر شکل دهند و در شرایط کشش قرار بگیرند. لوله های روغنی توسط نورد سرد و از ورق های روغنی تولید می شوند و قابل ذکر است که امروزه آن ها را با نام لوله های سبک نیز می شناسند.

 

لوله های روغنی چه نوع لوله هایی هستند؟

لوله های روغنی پروفیل های کم وزنی هستند که اغلب از طریق ورقهای روغنی به وسیله نورد سرد ساخته میشوند. این لوله ها بسیار مقاوم بوده و با سایز، ضخامت و قطر دقیقی نورد می شوند. امروزه از لوله و پروفیل های روغنی به جهت برخورداری از انعطاف و کشش مناسب در پروژه های ساختمانی، خودروسازی، و لوازم خانگی استفاده زیادی می شود.

کیفیت فروش لوله سبک فلزی ابتدا به مرغوبیت ورق روغنی که از آن تولید می شود ارتباط دارد. در مرحله ی دوم جوش صحیح لوله یکی از عوامل مهم مرغوبیت محصول می باشد؛ البته ناگفته نماند محلول آب صابون که برای خنک کردن فرآیند جوش استفاده می شود یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر روی کیفیت لوله می باشد.

آشنایی با انواع لوله روغنی

۱- لوله سبک بدون درز

لوله‌های بدون درز یا بدون درز جوش معمولاً دیواره‌هایی با ضخامت کمتر دارند و سبک وزن‌تر نیز هستند.

۲- لوله سبک درزدار یا درز جوش مستقیم

لوله‌های درز دار وزن سنگین‌تری دارند و جنس خشکی دارند. و معمولاً راست‌تر و با ثبات‌تر هستند.

مهمترین ویژگی های لوله روغنی

۱-دقت ابعادی مطلوب در قطر و ضخامت

۲-جوش پذیری

۳-فرم پذیری عالی در فرآیندهای خم کاری و کشش

۴-کیفیت سطحی مطلوب

۵-قابلیت آبکاری

۶-قابلیت کشش سرد

مزایای استفاه از لوله و پروفیل روغنی

یکی از ویژگی هایی که لوله روغنی را به یکی از پر مصرف ترین لوله های بازار تبدیل کرده است، خاصیت فرم پذیری بی نظیر آن است. این ویژگی باعث می شود تا لوله ها به راحتی در شرایط کشش انعطاف مناسب را از خود نشان دهند و بدون شکستگی یا کاهش کیفیت به شکل دلخواه در آیند. از دیگر مزایای برجسته این نوع لوله ها، مقاومت آن ها در شرایط جوی، دمایی و محیطی مختلف و در مجاورت و برخورد با مواد اسیدی یا شیمیایی است. این ویژگی مثبت به دلیل آب کاری لوله های سبک خواهد بود که در نهایت بالا رفتن عمر لوله و جلوگیری از فرسایش و خوردگی آن را به دنبال خواهد داشت. این لوله در عین حال که وزن پایینی دارد، اما از مقاومت خوبی برخوردار است. این ویژگی به دلیل مکانیک فوق العاده این لوله و ساختار مواد تشکیل دهنده و متریال به کار رفته در آن است. ظرافت در تولید این لوله نقش مهمی در کاربردی کردن آن در صنایع مختلف دارد.

از دیگر مزایایی که می توان برای لوله روغنی برشمرد، تنوع بالای وزنی آن است. این نوع لوله را می توان در چندین و چند نوع وزن و ضخامت مختلف تهیه کرد.

قیمت لوله و پروفیل روغنی

اول از همه، قیمت لوله های فولادی سبک یا دیگر نمونه ها، متاثر از مواد اولیه است. لوله های موجود در بازار اکنون از انواع فولاد آلیاژی ساخته می شوند. با افزودن برخی عناصر فلزی دیگر، لوله فولادی می تواند عملکرد بهتر، مقاومت در برابر خوردگی و فرسودگی داشته باشد. پس با توجه به نوع آلیاژ افزودنی و فراوانی آن قیمت می تواند متفاوت باشد. بنابراین قیمت مواد اولیه مسلماً بر روند قیمت لوله ها تأثیر می گذارد. علاوه بر این، مواد اولیه عاملی بسیار اساسی است که می تواند به طور مستقیم کیفیت لوله را تعیین کند. تا زمانی که قیمت مواد اولیه افزایش پیدا کند، قیمت لوله ها هم بیشتر خواهد شد. هر چه قیمت مواد اولیه بیشتر باشد، هزینه تمام شده هم بالاتر است. حتی نوع برند و شرکت سازنده هم می تواند عاملی اساسی در تعیین قیمت باشد.

از طرف دیگر تولید انواع لوله فولادی از جمله لوله روغنی تحت تأثیر فناوری پردازش قرار می گیرد. در حال حاضر در بازار لوله ها، محصولات با دقت ها و مشخصات مختلف تولید می شوند که تفاوت های زیادی در روش های پردازش در جزئیات هر یک از آن ها وجود دارد.  پس روش تولید هم دیگر عامل مهمی در تعیین قیمت است. هر چند که در لوله های فولادی، از جمله لوله سبک، وزن لوله بیش از هر چیزی عامل تعیین قیمت این نوع لوله خواهد بود. در نهایت باید گفت که هزینه لوله های سبک موسوم به لوله مبلی یا روغنی به عوامل مختلفی از جمله هزینه مواد اولیه، هزینه حمل و نقل، سررسید بازار، قیمت انرژی، تقاضا و عرضه بستگی دارد. شما برای کسب اطلاع بیشتر در اdن مورد میتوانید از طریق شماره تماس ….. با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

چرا استفاده از لوله روغنی یا سبک به صرفه است ؟

برخلاف لوله های معمولی که برای هر قطر نهایتا دو یا سه ضخامت بیشتر ندارند، در استاندارد لوله‌مبلی ، برای هر مقطع (مثلا لوله مبلی) حدود ۱۰ ضخامت مختلف موجود است ، که طراح یا تولید کننده محترم می تواند از بین آنها و با توجه به خصوصیات فیزیکی که در نظر دارد ، وزن دلخواه را انتخاب کند .

لوله‌های روغنی با توجه به وزن کم و مقاومت بالایی که دارند امروزه در حوضه مهندسی مکانیک و صنایع ساختمان سازی کاربرد دارند. این محصول با توجه به دقتی که در تولید و ضخامت ابعاد آن انجام می‌گیرد در صنایع ظریف نیز، بسیار مورد استفاده و به کار گرفته می‌شود .

ورق روغنی

ورق های روغنی نوع خاص و زیبایی از ورق می باشند که به دلیل جنبه زیبایی در صنایع مختلف مانند خودرو سازی (بدنه) ، مصالح های ساختمانی نوین و ساخت پانل ها و قفسه های مغازه ها و یا کارگاه های صنعتی لوکس به کار می رود.

این ورق ها از طرق نورد سرد تولید می شوند.فرآیند نورد سرد در تولید انواع محصولات فولادی و در دمای اتاق بسیار پایین استفاده می شود.

در حال حاضر ابعاد ورق های روغنی رایج در بازار به شرح زیر می باشند :

  • ۱٫۱۸۳۰ میلی متر
  • ۲٫۲۴۴۰ میلی متر
  • ۳٫۳۰۵۰ میلی متر

همچنین این ورق ها بسته به نوع ترکیب فلزی و آلیاژ خود به سه دسته :

  • معمولی
  • کششی
  • نیمه کششی

تقسیم می گردند. برای تهیه ورق های روغنی در انواع و سایز های مختلف لطفا با انرژیسازان تماس بگیرید.

لوله مبلی (لوله سبک)

صنعت فولاد صنعت وزن هاست! صنعتگران فولاد همیشه به فکر این بودند که چطور بتوانند یک سطح مقطع با استحکام  بالا بسازند که علاوه بر مقاومت بالا، وزن سبکی نیز داشته باشد.

لوله های مبلی یا لوله سبک آن دسته از لوله هایی هستند که توسط فرآیند نورد سرد تولید شده و از ورق های روغنی تشکیل می شوند.

این محصول به دلیل بالا بودن مقاومت، در صنایع مختلف صنعت فولاد و صنایع دیگر مثل خودرو سازی کاربرد دارد.

از خصوصیات بارز لوله های سبک می توان به :

  • قابلیت آبکاری شدن
  • قابلیت کشش سرد
  • مقاومت و استحکام کششی بالا
  • حالت پذیری

اشاره داشت.

نتیجه گیری

لوله و پروفیل روغنی به نسب لوله‌های فولادی وزن بسیار کمتری داشته و روش نورد سرد و با استفاده از ورق‌های روغنی تولید می‌شوند. ورق‌های روغنی، بسیار نازک هستند و ضخامت آن‌ها بین ۴/۰ میلی‌متر تا ۵/۱ میلی‌متر است . بنابراین لوله‌های مبلی از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و در عین حال به دلیل ورقی که از آن تولید می‌شوند به راحتی نیز خم می‌خورند. این لوله‌ها از مزایای زیادی برخوردار هستند که با گذشت زمان این مزایا کمتر که در مقاله فوق به این مطالب اشاره شد. شما برای کسب اطلاع در این زمینه میتوانید از طریق  شماره تماس های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

نمایش همه بستن

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لوله مبلی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالات متداول

لوله های روغنی پروفیل های کم وزنی هستند که اغلب از طریق ورقهای روغنی به وسیله نورد سرد ساخته میشوند. این لوله ها بسیار مقاوم بوده و با سایز، ضخامت و قطر دقیقی نورد می شوند.

 

  1. لوله سبک بدون درز
  2. لوله سبک درزدار یا درز جوش مستقیم.

 

همکاران ما

polirood
pg
download
download (1)
about
sepahan
pp
Poolirood

مراحل خرید

ثبت سفارش

ارتباط با کارشناسان فروش ما جهت مشاوره و خرید تماس با شماره زیر یا ارسال درخواست در سایت:
021-71057272
09101112054
مرحله اول

صدور پیش فاکتور

کارشناسان فروش ما به محض ثبت درخواست شما کمتر از 30 دقیقه با شما تماس خواهند گرفت.
مرحله دوم

تسویه حساب

بر اساس توافق در مفاد پیش فاکتور تسویه حساب به صورت نقدی و یا اعتباری انجام میشود.
مرحله سوم

ارسال و لجستیک

کالاهایی که از نظر کیفیت تایید شده اند پس از بارگیری و بر اساس نرخ مصوب مورد تایید شما به مقصد ارسال میشود.
مرحله چهارم

صدور فاکتور رسمی

پس از مشخص شدن ارزش دقیق خرید شما تسویه نهایی صورت میگیرد و سپس فاکتور رسمی خرید شما چاپ و ارسال میگردد.
مرحله پنجم

خدمات مشتریان

ما به پاس قدردانی از اعتماد مشتریان عزیزمان باشگاه مشتریان راه اندازی کردیم که در صورت خرید شما یک اعتبار نقدی به شما تعلق گرفته و داخل کیف پولتان شارژ میشود که در خرید بعدی میتوانید به راحتی از اعتبار خرید قبلی استفاده کرده و خرید کنید.
مرحله ششم

تیم ما

user
مسعود متینی
مدیر عامل
user
علیرضا متینی
مدیر فروش
user
علی آریان
مدیر ثبت سفارش
user
خانم احمدی
کارشناس فروش
user
خانم یوسفی
کارشناس فروش
user
خانم مرادی
کارشناس فروش
user
خانم دینوری
واحد لجستیک
user
خانم شمخانی
واحد مالی
user
خانم بهرامی
واحد فروش
user
خانم باقیان
مسئول سایت
user
خانم موسوی
واحد صادرات
user
خانم محمدی
واحد فروش
user
خانم خالقی
واحد فروش
user
خانم قنبری
واحد پشتیبانی
user
خانم صمدی
باشگاه مشتریان

مشتریان ما

در حال به روز رسانی نظرات مشتریان...

ما را بیشتر بشناسید...

ثبت سفارش لوله مبلی

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .