کیت انشعاب فاضلاب شهری چیست؟ کاربرد سیفون و انشعابگیر در کیت انشعاب فاضلاب شهری

کیت انشعاب فاضلاب شهری

شاید با شنیدن نام کیت انشعاب فاضلاب شهری این سوال در ذهنتان ایجاد شود که کیت انشعاب فاضلاب شهری چیست؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است مقدمه‌ای برایتان شرح دهیم. دفع فاضلاب از ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل در سیستم انتقال فاضلاب از مواد و مصالح باکیفیت و مرغوب بهره می‌برند. برای آشنایی بیشتر با راهنمای نصب انشعاب فاضلاب خانگی بهتر است در ابتدا با بخش‌های اصلی این خط انتقال آشنا شوید.

کیت انشعاب فاضلاب شهری یکی از مهمترین بخش‌های فاضلاب است. انواع کیت انشعاب فاضلاب در بازار موجود هستند. از این تجهیزات برای متصل کردن شبکه فاضلاب به خانه‌های مسکونی استفاده می‌کنند. این کیت‌ها دارای اندازه مشخصی هستند. برای مثال در سایزهای 110 تا 160 میلی‌متر تولید می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این تجهیزات آشنا کنیم.

روش های متداول کیت انشعاب  فاضلاب  شهری چیست؟

روش‌های زیادی برای انشعاب‌گیری فاضلاب شهری وجود دارد. یکی از این روش‌ها، روش مستقیم است. این روش مزایای زیادی دارد. برای مثال سبب افزایش بهره‌وری و اختصاصی شدن انشعاب بخش‌های مختلف منازل شده و از انتشار بوی فاضلاب به داخل مجتمع‌های مسکونی جلوگیری می‌کند. به علاوه هزینه نصب پایینی دارد و نصب این روش بسیار آسان و راحت است.

از طرف دیگر روش رزوه‌‌ای نیز مزایای خود را دارد. این روش بسیار آسان و سریع است. انشعابگیر رزوه‌ای جنس‌های مختلفی دارد. برای مثال دارای جنسی مشابه لوله پلی اتیلن تک جداره، لوله پی‌وی‌سی و پلی اتیلن فاضلابی و.‌.. است. ضخامت این لوله‌ها 6 تا 40 میلی‌متر است. همچنین به صورت چهار تکه، سه تکه و حتی دو تکه تولید می‌شوند.

سیفون کیت انشعاب فاضلاب شهری

کیت انشعاب فاضلاب شهری چیست؟

این تجهیزات جزو اتصالات مهم سیستم فاضلاب هستند. نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهری با توجه به استانداردهای پروژه متفاوت است. برای درک بهتر مفهوم و عملکرد کیت انشعاب فاضلاب شهری بهتر است با یک مثال شروع کنیم. ساختمانی را تصور کنید که کار لوله کشی و بنایی آن تمام شده است.

 در این زمان صاحب ساختمان می‌گوید که می‌خواهد در برخی طبقات سرویس بهداشتی اضافه کند. در این زمان لوله کش از انشعاب‌گیر فاضلاب استفاده می‌کند. این تجهیزات در داکت تاسیساتی نصب شده یا به صورت غیر مدفون اجرا می‌شوند. این اتصالات پرکاربرد دارای یک سری ویژگی‌های فنی باشند. برای مثال می‌توانند فشارهای مکانیکی و بار ترافیکی را تحمل کنند و در برابر تکان‌های بارگذاری خارجی مقاوم باشند.

 سیفون و انشعابگیر در کیت انشعاب شهری اهمیت بسیار زیادی دارند. کیت سیفون انشعاب فاضلاب با استفاده از برترین استانداردها ساخته می‌شود. این تجهیزات عمر مفید بالایی داشته و از وزن مناسبی برخوردار هستند. ضرورت استفاده از کیت انشعاب فاضلاب سبب شده تا این تجهیزات اهمیت زیادی در انشعاب گیری داشته باشند. انشعاب‌گیر برای تخلیه درست فاضلاب به لوله فاضلاب اصلی شهر که معمولا از جنس لوله کاروگیت می باشد ، انشعاب‌گیری از لوله اصلی و جلوگیری از مسدود شدن آن کاربرد دارد.

ویژگی‌های کیت انشعاب فاضلاب شهری چیست ؟

شناخت مشخصات فنی کیت انشعاب فاضلاب اهمیت بسیار زیادی دارد. در این قسمت به برخی از مهم‌ترین مشخصات فنی این تجهیزات اشاره می‌کنیم.

  • برخورداری از وزن سبک
  • برخورداری از مقاومت بالا در برابر خوردگی
  • دارای فرایند نصب بسیار راحت و آسان
  • عدم تغییر رنگ
  • برخورداری از مقاومت بالا در برابر آتش سوزی
  • مقاوم در برابر اسیدها و بازها
  • دارای ضریب انبساط طولی کم
  • فاقد پوسیدگی و رسوب
  • عدم تغییر طعم، بو و رنگ آب

شبکه و کیت انشعاب فاضلاب شهری

سیفون مخصوص کیت انشعاب فاضلاب

شاید این سوال برایتان پیش آید که؛ سیفون مخصوص کیت انشعاب  فاضلاب  شهری چیست ؟ سیفون کیت انشعاب فاضلاب یکی از قسمت‌های مهم کیت انشعاب فاضلاب است. این سیفون مخصوص در کیت انشعاب فاضلاب قرار دارد. این محصول فرم H شکل دارد. سیفون کاربرد زیادی دارد و سبب جلوگیری از انتقال بوی فاضلاب می‌شود. انتخاب محل نصب سیفون فاضلاب شهری اهمیت زیادی دارد. این تجهیزات دارای پایه نگهدارنده هستند به همین دلیل به راحتی روی سطح صاف قرار می‌گیرند.

تفاوت لوله های فاضلابی داخل و خارج ساختمان

با شناخت تفاوت لوله های فاضلابی داخل و خارج ساختمان می‌توانید درک بهتری از این تجهیزات داشته باشید‌. لوله‌های فاضلابی داخل ساختمان مقاومت حلقوی پایینی دارند. از آنجایی که این تجهیزات دارای بار ترافیکی هستند، ضخامت جدار لوله کم است. همچنین اتصالات به صورت مدفون نصب می‌شوند. لوله‌های فاضلابی خارج از ساختمان برخلاف لوله‌های داخل ساختمان به مقاومت حلقوی بالاتری نیاز دارند. از طرف دیگر دارای ضخامت جداره بیشتری هستند.

کیت انشعاب فاضلاب شهری به صورت پی وی سی

راهنمای نصب انشعاب فاضلاب خانگی

نحوه اتصال لوله فاضلاب به چاه اهمیت زیادی دارد زیرا کوچکترین اشتباه می‌تواند کل زیر ساخت را با مشکل مواجه کند. بنابراین در هنگام نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شهری باید نکات مهمی را مدنظر قرار دهید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • برای اینکه آب و مواد به طور کامل از لوله خارج شود، باید لوله‌های افقی به شیوه صحیح نصب شوند. این لوله‌ها باید شیب مناسبی داشته باشند. در غیر اینصورت سیستم فاضلاب با مشکل مواجه خواهد شد.
  • در هنگام انتخاب جنس لوله‌ها حساسیت به خرج دهید.
  • برای نصب اتصال فاضلاب می‌توانید از پوش فیت بهره ببرید زیرا این لوله‌ها به راحتی نصب می‌شوند و برابر پوسیدگی مقاومت بالایی دارند.
  • از اتصالاتی استفاده کنید که از نشت آب جلوگیری کنند.

مفصل ها در کیت انشعاب فاضلاب شهری

جمع بندی

در این مقاله به این سوال که؛ کیت انشعاب فاضلاب شهری چیست؟ پاسخ دادیم. انتقال فاضلاب در ساختمان‌های مسکونی اهمیت زیادی دارد. برای انتقال فاضلاب و پسماند شهری از ابزار مهمی به نام کیت انشعاب  فاضلاب  شهری استفاده می‌کنند. این کیت شامل لوله تک لایه و سیفون است. در هنگام نصب انشعاب فاضلاب خانگی باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. برای مثال به جنس لوله و نصب آن دقت کنید. همچنین باید از اتصالاتی بهره ببرید که از نشت آب جلوگیری کنند. بهتر است لوله‌ها را با کمی شیب نصب کنید تا آب فاضلاب به راحتی خارج شود.

سوالات متداول

مزایای انشعابگیر فاضلاب به روش مستقیم چیست؟

از جمله مزایای این روش می‌توان به افزایش بهره‌وری، جلوگیری از انتشار بوی فاضلاب اشاره کرد.

ویژگی های کیت انشعاب فاضلاب چیست؟

از جمله ویژگی‌های این کیت می‌توان برخورداری از وزن سبک، مقاومت بالا در برابر اسیدها و خوردگی را نام برد.

تفاوت لوله های فاضلابی داخل و خارج ساختمان چیست؟

این تجهیزات از لحاظ ضخامت جداره و میزان مقاومت حلقوی با یکدیگر متفاوت هستند.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *