نحوه محاسبه قیمت لوله پلی اتیلن

قیمت لوله های پلی اتیلنی چطور محاسبه می شود؟ فرمول محاسبه قیمت لوله های پلی اتیلن چیست؟ اگر بتوانید نحوه محاسبه لوله های پلی اتیلنی را دریابید، دیگر یک کارخانه یا یک مجموعه نمی تواند لوله را به شما با قیمت گران بفروشد!

همچنین اینطور می توانید دریابید چرا برخی از مجموعه ها و یا کارخانه های تولید لوله های پلی اتیلنی، قیمت های پایین تر از حد استاندارد و یا عرف بازار به شما می دهند! با مجموعه انرژیسازان در این بخش همراه باشید.

برای محاسبه نیاز به یک جدول استاندارد دارید!

همانطور که می دانید، لوله های پلی اتیلنی دارای جداول استاندارد می باشند.این جداول در همه جا در دسترس می باشد.کافیست در گوگل عبارت ” جدول استاندارد لوله های پلی اتیلنی ” را جستجو کنید.اما در صورتی که با نتایج مد نظرتان مواجه نشدید، این جدول ها در وبسایت اداره استاندارد موجود می باشد.

همچنین می توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما، این جدول را از مجموعه انرژیسازان دریافت کنید.

روش اصلی محاسبه قیمت لوله های پلی اتیلن

برای لوله های پلی اتیلنی دو نوع مواد وجود دارد.مواد pe100 و مواد pe80 که اگر فرق این دو مورد را نمی دانید،  می توانید به مقاله فرق لوله های PE100 و PE80 را مطالعه کنید.در جدول وزن لوله های پلی اتیلنی، با یک ورق A4 دو رو مواجهید که در یک طرف آن وزن لوله با مواد PE80 و در طرف دیگر آن وزن با مواد PE100 وجود دارد.

سعی می کنیم در قالب یک مثال این موضوع را برای شما توضیح دهیم.

مثلا : فرض کنید شما لوله پلی اتیلنی 110MM میخواهید با فشار 10 بار.درون جدول در قسمت عمودی عدد 110 را پیدا کنید و در قسمت افقی عدد 10BAR را پیدا کنید و این دو المان را با یک خط به یک دیگر وصل کنید تا برآیند این دو مورد به یک عدد ختم شود.

برای اطلاع از هزینه تمام شده انواع لوله های فاضلابی، کشاورزی، برقی و گازی به صفحه قیمت لوله پلی اتیلن مراجعه نمایید.

فرمول محاسبه قیمت برای مواد pe100

110MM ، 10 bar ، pe100

وزن هر متر لوله 110 (pe100) = 2.17kg

قیمت روز پلی اتیلن (کیلوگرم) = 30.000

وزن هر یک متر * قیمت روز مواد پلی اتیلنی = قیمت روز هر متر لوله پلی اتیلن (A)

فرمول محاسبه قیمت برای مواد pe80

110MM ، 10 bar ، pe80

وزن هر متر لوله 110 (pe80) = 2.62kg

وزن هر یک متر * قیمت روز مواد پلی اتیلنی = قیمت روز هر متر لوله پلی اتیلن (B)

ایتم های تاثیر گذار در روش محاسبه قیمت

در هر دو مورد بالا، هر دو لوله 110 میلیمتر هستند و هر دو لوله دارای فشار 10 بار می باشند. اما مورد تاثیر گذار در هر دو قیمت، تفاوت مواد پلی اتیلنی PE100 و PE80 می باشد.بنابراین قیمت در هر روش با روش دیگر متفاوت می باشد.

بنابراین می توان گفت AB

بنابراین باید توجه داشته باشید که در صورتی که لوله های پلی اتیلنی سایز 110 با فشار 10 بار بخواهید، باید حتما نوع مواد پلی اتیلنی آن را مشخص کنید تا بتوانید قیمت لوله پلی اتیلن را محاسبه نمایید.

دلیل قیمت های متفاوت لوله پلی اتیلن

تفاوت قیمتی بین لوله های پلی اتیلنی که به نظر مشخصات یکسانی دارند، به دلیل متفاوت بودن نوع لوله می باشد.بنابراین اگر یک سایز لوله پلی اتیلن را با فشار مشخص تعیین کردید و دو قیمت به شما داده شد، باید بدانید که این تفاوت قیمت ها و ارائه دو قیمت، تنها به دلیل وجود 2 نوع مواد سازنده لوله می باشد.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *