حمل لوله پلیکا

حمل لوله پلیکا

حمل لوله پلیکا بسیار مهم و حیاتی ست و حمل اشتباه موجب آسیب و ضرر مالی می شود.

حمل لوله پلیکا

یکی از مواردی که همواره بسیاری از پروژه ها را با ضرر های سنگینی رو به رو می کند ناصحیح بودن روش حمل از جمله حمل لوله زهکش ، لوله گالوانیزه ، لوله مانیسمان و مهتر از آن حمل لوله پلیکا یا لوله پی وی سی می باشد. روش هایی که در این خصوص به کار گرفته می شود می تواند میزان هزینه های پرداختی را درباره ی لوله کشی صنایع مختلف تحت تاثیر قرار دهد.
دلایل مختلفی وجود دارد که مدیران پروژه ها نمی توانند هزینه های خود را مدیریت کنند. یکی از موارد رایج که در میان اغلب آن ها به چشم می خورد، عدم رعایت نکات لازم در حمل لوله پلیکا می باشد. در حمل لوله پلیکا افراد باید نهایت دقت را به عمل آورند تا صدمات کمتری به آن ها وارد شود.

نکاتی که باید حین حمل لوله پلیکا رعایت گردد

حمل لوله پلیکا باید در حضور کارشناسان و با تعیین شرایط آن ها انجام شود. بارگیری لوله ها از کارخانه تا مقصد می تواند بسیاری از ن تایج را درباره ی هزینه ها تحت تاثیر قرار دهد و لذا نظارت روی آن جزو ضروریات کار می باشد.

از آنجا که لوله پلیکا و لوله پی و ی سی انعطاف کمتری نسبت به لوله پلی اتیلن و لوله کاروگیت دارند و نمی توان آنها را به صورت کلاف حمل کرد پس به صورت شاخه ای حمل می شوند و مستلزم رعایت نکات مختص به خود هستند.
در حمل لوله پلیکا باید سطح زیرین این لوله ها را در کامیون و سطح زمین بازدید نمود تا بریدگی و یا اشیا تیز زیر آن وجود نداشته باشد. از آنجا که هنگام حمل لوله پلیکا، چندین لوله روی هم قرار می گیرد و فشار وارده به لوله های زیرین بیشتر است لذا صاف بودن زیر لوله ها در کیفیت حمل اثر گذار خواهد بود.
همچنین بهتر است لوله های بزرگتر که تحمل فشار بیشتری را دارند در حین حمل لوله پلیکا در زیر قرار دهند و لوله ها با سیاز کوچکتر در روی آن ها قرار بگیرند. علاوه بر این، طرز قرار گرفتن لوله ها نیز اهمیت دارد و باید مابین دو لوله قرار گرفته شود تا کاسه ی لوله ها کمترین فشار را متحمل شوند.
همچنین باید حین حمل لوله پلیکا به این نکته توجه نمود که غلطانیدن لوله روی زمین بسیار خطر ناک است و خطر سوراخ شدگی و یا شکستگی آن ها را دو چندان خواهد نمود. در مجموعه ی انرژی سازان از تجهیزات مختلف و ماشین های مناسب برای حمل لوله پلیکا استفاده می شود تا میزان صدمات حاصله به این لوله ها کاهش یابد.
همچنین لوله ها در سرما خاصیت شکنندگی بیشتری دارند و لذا حین حمل لوله پلیکا در دما های پایین از وارد نمودن ضربات سنگین به آن ها باید خود داری نمود زیرا افزایش احتمال شکستن آن ها وجود خواهد داشت.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *