موارد استفاده و مصرف لوله پلی اتیلن

موارد استفاده و مصرف لوله پلی اتیلن

پلی اتیلن (PE) یک ماده گرمانرم (ترموپلاستیک یا پلاستیک حرارتی که در یک درجه دمای معین به درجه شکل پذیری می رسد و سپس جامد می شود) است که از پلیمریزاسیون (تبدیل مولکول های مونومر به زنجیره های طولانی پلیمر) اتیلن تولید می شود.

لوله پلی اتیلن با اکستروژن در اندازه های 1/2 تا 63 اینچ تولید می شوند.این لوله ها بصورت کلاف یا بصورت شاخه ای تا 12 متری تولید می شوند.لوله های پلی اتیلن در انواع مختلف وجود دارند

1.لوله با اکستروژن رنگی یا مشکی

2.لوله های مشکی با نوار های رنگی همسان

3.لوله های مشکی با یک نوار رنگی

استفاده از لوله پلی اتیلن در ساختمان های سبز

از مزایای بخصوص لوله های پلی اتیلن تاثیر بسیار ناچیز نسبت به سایر گزینه ها مانند لوله های مسی یا فلزی فولادی بر روی محیط زیست است بنابراین در تکنولوژی ساختمان های سبز از این لوله ها استفاده می شود.

موارد استفاده و مصرف لوله پلی اتیلن

موارد استفاده و مزایا

لوله های پلی اتیلن موارد استفاده و مزایای بسیار دارند.

1.وزن سبک

2.انعطاف پذیری بالا

3.مقاومت شیمیایی بالا در برابر مواد شیمیایی

4.طول عمر بالا

5.مقاومت برآیندی بالا (برآیند کلیه مقاومت ها من جمله مقاومت های مکانیکی)

این مزایا باعث شده است تا لوله پلی اتیلن به یک لوله با بازدهی بالا در مواردی همچون آب آشامیدنی (لوله پلی اتیلن آب آشامیدنی)، خطوط توزیع آب در کشاورزی (کاربرد لوله پلی اتیلن در کشاورزی)، توزیع گاز طبیعی (لوله پلی اتیلن در صنعت گاز)، انواع آبیاری های قطره ای (لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای)، هدایت فاضلاب (لوله های پلی اتیلن فاضلابی)، دفع زباله و خطوط زهکشی به کار برود.

مواد پلی اتیلنی و به دنبال آن لوله های پلی اتیلنی در برابر اکثر مواد شیمیایی معمولی مقاوم هستند.از پلی اتیلن می توان در دماهای بسیار پایین بدون نگرانی شکنندگی و نشت استفاده کرد.بنابراین طیف گسترده ای کاربرد ها مانند گرمایش تابشی کف، ذوب برف و در تفرجگاه های کویری و پمپ های حرارتی زمین و موتور خانه ها را پوشش خواهد داد.

درصد ضریب اطمینان در استفاده

این لوله ها در شبکه مدیریت آب و فاضلاب شهری کاملا شناخته شده و مطمئن هستند.در واقع بصورت عمده لوله های پلی اتیلنی استاندارد می باشند و قبل از فروش در آزمایشگاه تست می شوند و با درج علامت استاندارد لوله وارد بازار می شوند.

دسترسی برای خرید

لوله های پلی اتیلنی در همه جا در سطح کشور از خرده فروشان گرفته تا کارخانجات معتبر در انواع اقسام کاربری ها و سایز و در فشارهای کاری مختلف قابل ارائه است.انرژیسازان از معتبرترین کارخانجات تولید کننده انواع لوله های پلی اتیلنی و لوله های کاروگیت است.

امکان خرید بصورت حضوری و از طریق سایت امکان پذیر است.تمامی لوله های تولید شده توسط گروه کارخانجات انرژیسازان دارای مهر و موم استاندارد می باشند و به اقسی نقاط ایران و خارج از ایران صادر می شوند.

علائمی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید

  • نام سازنده یا کارخانه یا نام تجاری
  • استاندارد مطابق نام برند
  • اندازه و سایز لوله
  • فشار کاری لوله (مثلا لوله دارای فشار 10 بار است)
  • گرید لوله (مثلا لوله pe100 یا pe80)
  • DWV در صورتی که لوله زهکش باشد.
  • شماره DR
  • اگر لوله مخصوص آب آشامیدنی است، مهر و موم آزمایشگاهی یا علامت تایید کننده بهداشتی لوله
فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *