چرا باید لوله های پلی اتیلن را برای خطوط آب خود انتخاب کنید؟

لوله پلی اتیلن آبرسانی

وقتی برای پروژه خود قصد لوله کشی جدید دارید و یا وقتی در حال ترمیم خط لوله های قدیمی به فکر می افتید، لوله های پلی اتیلن (HDPE) را هم جزء انتخاب هایی قرار دهید که بتوانید روی آن فکرر بکنید!

لوله پلی اتیلن با چگالی بالا و عملکردی قدرتمند و با دوارم بالا و با برچسب های قیمتی مناسب و با وزن بسیار سبک جایگاه خاصی در بین مابقی لوله ها داشته و دارد.برای برآورد هزینه می توانید به قیمت لوله پلی اتیلن مراجعه کنید.

بصورت محافظه کارانه می توان گفت طول عمر لوله پلی اتیلن بین 50 تا 100 سال می تواند طول عمر باشد.

HDPE در صنعت آب رسانی مانند انقلاب بوده است و همین موضوع می توان عاملی باشد برای اینکه بخواهید راجع به پتانسیل های آن ها بیشتر تحقیق کنید.

لوله پلی اتیلن برای خطوط آب

ارزان با طول عمر ماندگار

همانند بسیاری از لوله ها و گزینه های پلاستیکی، لوله پلی اتیلن HDPE جیب های شما را خالی نمی کند!

از آنجا که لوله های پلی اتیلن و همچنین لوله کاروگیت دوجداره بصورت کلاف های طولانی خریداری می شوند، اتصالات کمتری برای تجهیز خطوط لوله نیاز است.

هرچقدر تعداد اتصالات بین لوله ها کمتر باشد، طبیعتا خط لوله بسیار زودتر تشکیل می شود و سرعت کار بالا رفته و نسب کننده لوله کار کمتری دارد.

در سایز های بزرگتر، لوله ها بصورت جوشی حرارتی به یکدیگر جوش می خورند که به آن ها لوله پلی اتیلن جوشی نیز می گویند.

سخت در عین حال سبک

برخلاف لوله پی وی سی که با گذر زمان می تواند شکننده باشد، HDPE همچنان انعطاف پذیر و محکم است و در عین حال سبک و قابل کنترل می باشند.

پلی اتیلن در سخت ترین خاک ها همچنان پایایی خود را حفظ می کند و می توانند در طیف وسیعی از کاربری ها که دیگر لوله ها به سختی می توانند آن را تحمل ، قادر به استفاده است.

اتصالات کم در عین عدم نشتی

HDPE یک ماده منحصر به فرد است که در خطوط آبرسانی می تواند با ذوب شدن و حرارت به لوله بعدی متصل شود.

این امکان فراهم می شود که بدون استفاده از چسب، اتصالات پیچیده و مواد متصل کننده لوله ها بصورت منظمی به یکدیگر متصل شوند.

مطالعات نشان داده است هنگام آزمایش، از احتمال شکستگی لوله های جوشی در نقاط اتصال جلوگیری می شود و اتصال محکمی ایجاد می کند که از نشتی خطوط لوله به دور است.

مشکلات جدی در زمینه خوردگی یا مواد شیمیایی ندارد

تصور کنید دیگر هیچگاه نگران این نباشید که لوله شما به وسیله مواد شیمیایی حاصل از فاضلاب های صنعتی دچار خوردگی و یا سایش شود.

همچنین دیگر نیازی نباشد که به این فکر کنید که لوله برق پلی اتیلنی، زیر باران های اسیدی و یا مواد شیمیایی قرار است نابود شود!

از آنجا که HDPE یک مواد پلاستیکی بسیار مقاوم است، به شدیدترین تغییرات PH یا سخت ترین مواد شیمیایی واکنش نشان نمی دهد.

این بدان معناست که لوله هایی که از آن استفاده می کنید به هیچوجه دچار خوردگی نمی شوند، نشت نمی کننده و آلودگی آب را به خود نمی گیرند.

به طور کلی از لحاظ واکنش های شیمیایی از لوله مسی و فلزی بسیار عملکرد بهتری دارد.

در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم است

برخلاف لوله های پی وی سی ، لوله های پلی اتلنی در برابر خوردگی و تنش بسیار مقاوم است و انعطاف پذیری خود را حفظ می کند و به راحتی فشار را به زمین منتقل می نماید یا مهار می کند.

حتی در صورت سرد بودن هوا نیازی به این نیست که نگران آنچه در اطراف لوله می گذر باشید و می توانید به نوعی خط لوله خودتان را بیمه کنید و نگران این نباشید که در آینده چه بلایی به سر لوله خواهد آمد!

همچنین در برابر فشار های مکانیکی بسیار مقاوم است و این موضوع در مکان هایی که حرکت های خاک می تواند نگران کننده باشد، HDPE گزینه بسیار مناسبی است.

لوله پلی اتیلن بسیار منعطف است

لوله های پلی اتیلنی بسیار منعطفند و همین موضوع می تواند در نقاطی که خطوط لوله زاویه های پیچشی سنگینی دارد، به داد نصب کننده آن برسد و همچنین خیال شما را راحت کند که هیچ مشکلی برای آن به وجود نخواهد آمد.

در حالت کلی لوله های پلی اتیلن می توانند با هر نوع شرایطی کنار بیایند.

آیا شرایط سختی دارید که برای لوله کشی نیاز به خط لوله افقی جهت دار است؟نگران نباشید لوله پلی اتیلن از پس آن بر خواهد آمد.

همچنین این لوله ها می تواند به راحتی روی آب شناور باشد  و حتی زیر آب یا تاسیسات و یا ابزارآلاتی مانند گاوآهن به خوبی عمل کنند.

اگر نیازمند اطلاعات بیشتری هستید، لطفا امروز با ما تماس بگیرید تا به صورت رایگان شما را مشاوره کنیم.

خواندن مقاله  لوله پلی اتیلن در آب آشامیدنی به درک بهتر این موضوع کمک خواهد کرد.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *